Måndag

Jaha...så var det tydligen måndag igen:)
Drog en sväng till stan och inhandlade mig en kornellbuske till min trädgård innan skoldags idag...
...än så länge ser den inte mycket ut för världen, men hoppas den ska göra sig fin i min rabatt nu när rosorna gett plats åt den:)
Skoldagen idag bestod av att förbereda det vi kunde inför Liseberg...vi förberedde bland annat lite corsage som vi ska dela ut till besökarna på mässan.
Eftersom fru Nyberg är gräsänka i kväll bestämde jag mig för att äntligen måla Pontus tavla som han ska få på sin vägg i sitt lilla krypin. Den blev ganska hyfsad faktiskt:)
...nu ska den bara stå och torka lite innan texten kommer på plats...texten har ju ett speciellt budskap till min käre lille son:D...det ska stå "att tänka innan man talar är som att torka röven innan man skiter"...Vi kom nämligen ihop oss för ett tag sedan om en grej som jag tyckte var självklar för honom att tänka på men min lille son svarade mig lite tokigt med frasen "det är inte lätt att tänka på något som man inte tänker på" och det är ett svar som han fått äta upp länge nu....:D...så därför passar denna tavlan bra till honom:D:D:D

Kommentera här:

/* Tillagd för comboboxar */ /* Slut för comboboxar */