kistdekoration

Denna vecka skulle vi ju som sagt bli indelade i två grupper.... den ena skulle göra miniexponering och den andra skulle göra kistdekorationer! Jag, Lovisa, Ulrica, Silvia, Erica och Johanna har knött in oss med våra lock i klassrummet och blivit tilldelade varsin bild på en kistdekoration som var och en skulle försöka efterlikna från sin tilldelade bild.
Jag tänkte börja med att göra denna....
...skogaholmslimpa...eller det var visst min kistdekoration :)
Blommorna jag ska använda mig av är 40 röda rosor och 40 oranga nejlikor och sedan fylla ut med limegröna kryssantemum och grönt.
Så här gick det hela till...
...först blötlägga två hela oasisblock och lägga i denna dubbelhållare. Täcka med grönt, mer grönt och sen ÄNNU mer gröns, för att sedan stoppa i rosorna. Att tänka på här var först höjden på rosorna, så jag började med att sätta dom som skulle vara uppe på "limpan" I och med att jag ville ha rosorna jämt fördelade fick jag redan här börja räkna och beräkna avstånd för att få in de 40 rosorna perfekt. Därefter satte jag rosorna längst ner mot kistlocket för att bygga upp formen av limpan. Sen band jag ihop linjerna med resterande blommor tills jag var helt nöjd.
Sedan placerade jag ut mina nejlikor oregelbundet bland rosorna...ja, där jag tyckte dom passade in helt enkelt. När jag sen var helt nöjd med det stack jag i de limegröna kryssantemum här och var där jag tyckte det saknades material. och så här blev slutresultatet!...
...en SKOGAHOLMSLIMPA av blommor :)
Skämt å sido...den blev jättefin och jag blev helnöjd med mitt resultat! Anna-Karin tyckte jag hade fått kanonfin form på den och hade egentligen inget mer att anmärka på om den mer än att jag tills nästa gång ska tänka på att mina bottenrosor vilar mer mot kistlocket. Otroligt kul kistdekoration att göra tyckte jag.
Så nu var det bara till att dessikera limpan...
...och börja med nästa skapelse, men den ska jag påbörja först i morgon...
...och den ska bli otroligt rolig att få göra! Kan knappt vänta på att få påbörja denna, så jag fuskade lite med att sätta lite grönt i min nya oasis inför morgondagen:)
Näpp, prov som stundar i morgon så nu blir det till att gräva ner sig i läxböckerna en stund till!
XOXO..../Nyberg

Kommentera här:

/* Tillagd för comboboxar */ /* Slut för comboboxar */