fingeröm....

Igår gick dagen fort som bare den...hade tänkt blogga på kvällen men orkade helt enkelt inte... först var vi inne i Skövde och handlade lite kläder till Amandus och Amilia samt ingredienser och dyligt till smörgåstårtor som jag skulle hjälpa min kompis Petra att göra senare på eftermiddagen...jag var dessutom inne på butiken FÖRR och inhandlade mig mitt efterlängtade tyg Räsymatto från Marimekko...
...som ska få pryda fönstret snyggt i vårt kök tillsammans med några enstaka gula detaljer:)...sen var det som sagt raka vägen hem och börja med Petras tårtor...
...som var färdiga två timmar senare tack vare min käre makes hjälpande hand!...när tårtorna var i hamn drog vi en fikasväng till Lars och Maria och blev bjudna på världens godaste marängtårta...MUMS va god den var!...kvällen avslutades med plattan i sängen till ett avsnitt av den senaste säsongen av den helt suveräna serien "24"!
Idag har det blivit lite städning innan det var dags att fixa mina naglar...hade bokat tid för en påfyllning, men när jag kom dit ville han byta dom och det ångrar jag definitivt inte...
...blev helnöjd med resultatet då dom gamla blivit änna gulnade och fula...MEN jag är såååååå öm i mina fingrar nu känner jag:)...men den som vill vara fin, den får sannerligen lida pin eller hur är det?:)....sitter och lurar på om jag ska köpa nytt tyg till sovrummet oxå när jag ändå är i färgbytartagen... har hittat detta superfina tyg...
...funerar nämligen på lila i sovrummet, men vill ju fortfarande behålla det svartvitrandiga så vad kan passa bättre än detta?:)
Nu ska det köras en favorit i repris...maken, plattan och ett avsnitt "24" i sängen:)
natti, natti
 
 

Kommentera här:

/* Tillagd för comboboxar */ /* Slut för comboboxar */